042 250 55 00
Sekretariat

O nas

ŁÓDKA Przedszkole Daltońskie  jest placówką stworzoną przez doświadczonych pedagogów wyróżniających się kreatywnością i pasją. Wykwalifikowana kadra nauczycieli, charakteryzująca się pomysłowością pod czujnym okiem dyrektor Barbary Papierz – wieloletniego nauczyciela i konsultanta edukacji elementarnej.

Mieścimy się na terenie ogrodzonego kompleksu Wyższej Szkoły Informatycznej Umiejętności w nowoczesnym i bezpiecznym budynku.

Jesteśmy jedynym przedszkolem, które łączy metodę Planu Daltońskiego z elementami pedagogiki Marii Montessori. W działaniu stawiamy na trzy główne aspekty: samodzielność, odpowiedzialność i współdziałanie wiedząc jak ważne są to umiejętności. Biorąc pod uwagę fakt, że dzieci w wieku przedszkolnym mają najlepsze predyspozycje do nauki, zapewniamy codziennie zajęcia z języka angielskiego.        

Posiadamy dwie grupy przedszkolne. Grupa I jest zróżnicowana wiekowo, przebywają w niej dzieci w wieku od 2,5 do 4 roku życia. Natomiast grupa II została przewidziana dla dzieci 5 i 6- letnich z myślą o przygotowaniu ich do podjęcia nauki w klasie pierwszej.

Naszym celem  jest  stworzenie domowej   atmosfery, radości i  życzliwości   dającej dzieciom i ich rodzicom poczucie bezpieczeństwa. Jesteśmy ukierunkowani na wszechstronny, harmonijny rozwój dziecka, zgodny z jego własnym potencjałem, możliwościami i potrzebami. Wspieramy rodziców w wychowaniu dziecka twórczego,  z bogatą wyobraźnią, zdolnego do akceptacji siebie i innych, po prostu otwartego na „świat”.

Jest to cykl zajęć mający na celu rozwijanie zainteresowań zjawiskami fizycznymi, chemicznym.

Uczestnicy Akademii poznają świat za pomocą wszystkich zmysłów – wzroku, dotyku, smaku i węchu. Dzieci doświadczają i badają wiele zjawisk m.in. poznają różnicę między stanami skupienia, eksperymentują z wodą, powietrzem, ziemią i ogniem, dzięki czemu potrafią scharakteryzować cztery żywioły, dowiadują się, czym są elektryczność i barwy, sami tworzą wulkany, czy  sztuczny śnieg.

W trakcie eksperymentowania nasi laboranci korzystają z różnego rodzaju sprzętu kuchennego i laboratoryjnego, dzięki czemu nazwy, takie jak moździerz, pipeta, zlewka, miarka, szczypce czy pęsety nie są im obce.

Samo posługiwanie się takim sprzętem jest świetnym ćwiczeniem dla małych, dziecięcych rączek.

Dzięki doświadczaniu i eksperymentowaniu, dzieci rozwijają umiejętność obserwacji i wyciągania wniosków.

Niejednokrotnie, aby osiągnąć cel, dzieci muszą współdziałać w grupie, słuchać się wzajemnie i podejmować razem decyzje, co bardzo często nie jest łatwe. Doświadczenia zawsze wywołują emocje. Tworzenie wybuchów, przelewanie, zmienianie kolorów cieczy, czy robienie różnych mas, pozornie z niczego, jest dla dzieci bardzo ekscytujące.

Dary Froebla to pomoce dydaktyczne, z którymi pracują dzieci w naszym przedszkolu. Ich twórcą był Friedrich Wilhelm Froebel, niemiecki pedagog i teoretyk wychowania przedszkolnego, architekt oraz miłośnik przyrody.

 

Komplet materiałów dydaktycznych to czternaście pudełek darów i siatka geometryczna. Składają się one z: wełnianych kul, sześcianów, prostopadłościanów, graniastosłupów i różnie podzielonych elementów tych brył. Inne części to drewniane mozaiki w kształtach takich jak patyczki, trójkąty, koła, półkola, romby i inne. Kolekcję uzupełniają koraliki do nawlekania w różnych kształtach, plansza do przewlekania, sześciany z cyframi oraz komplet trzech okręgów podzielonych na dwie, trzy oraz cztery równe części. Dary według założeń ich twórcy służą dzieciom do zabaw percepcyjno — manipulacyjnych, konstrukcyjnych, badawczych oraz rozwijają je twórczo. Mają duże znaczenie w edukacji matematycznej i pobudzają wyobraźnię przestrzenną.

Kształty Numicon to narzędzie wykorzystywane w codziennej pracy naszego przedszkola. Pozwalają one zapoznać się dzieciom z podstawowymi pojęciami matematycznymi. Jest to zestaw 32 klocków, które zostały tak zaprojektowane, by dziecko dostrzegało pojęcia liczbowe i relacje między nimi. Rozwijane jest to dzięki poznawaniu kształtów, sortowaniu ich i dopasowywaniu. Dziecko uczy się układać wzory, kopiować je, powtarzać różnorodne kombinacje, porządkować np. według rozmiaru. Kolejny etap pracy z kształtami to: używanie nazw liczb, numerowanie kształtów, przeliczanie, używanie zarówno symboli, jak i konkretnych liczb. Na dalszym etapie dziecko uczy się podstaw matematyki: dodawania, odejmowania, różnicowania i tworzy pierwsze działania matematyczne. Warto wspomnieć, że zestaw ten jest przeznaczony już dla dzieci 3-letnich. Działa multisensorycznie, za pomocą takich zmysłów jak wzrok i dotyk. Kształtuje również pojęcia konstrukcyjne. Działanie na klockach Numicom to świadome wprowadzenie dzieci w świat matematyki

Warsztaty promujące zdrowe nawyki żywieniowe. To cykl zajęć o warzywach i owocach, tak potrzebnych w zbilansowanej diecie każdego dziecka.

To forma aktywizowania dzieci poprzez udział odpowiednio wybranego i  przygotowanego psa, prowadzonego przez wykwalifikowanego terapeutę. W naszym przedszkolu prowadzona jest w celu wzmacniania efektywności edukacji i indywidualnego rozwoju. Polega na nawiązaniu więzi psychicznej dziecka ze zwierzęciem.

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu. Przedszkolaki bardzo je lubią. Wybrane psy są spokojne, przyjazne i radosne. Bezpośredni kontakt przełamuje dziecięce lęki, nieśmiałość, oraz buduje poczucie bezpieczeństwa. Zajęcia te uczą jak prawidłowo postępować i dbać o psy i pozwalają poznać ich zwyczaje. Prowadzone są w atmosferze zabawy.

To zajęcia cyklicznie odbywające się w naszym przedszkolu. Podczas zajęć warsztatowych     przedszkolaki  mają   okazję  cieszyć  się  kontaktem  z różnorodnymi  substancjami i kolorowymi masami, a także produktami użytku codziennego w innej odsłonie. Zajęcia mają na celu  stymulację wszystkich zmysłów, doświadczanie, brudzenie się i dobrą zabawę. Do zajęć używamy min. mas plastycznych – wykonujemy je same, z bezpiecznych i nietoksycznych składników, piasku kinetycznego również wykonanego przez nas, kolorowych makaronów, ryżu, kisieli, galaretek  z ukrytymi skarbami, a wszystko   po to by dzieci mogły poznać coś   nowego, bawić się swobodnie, a jednocześnie rozwijać motorykę małą, motorykę dużą oraz koordynację wzrokowo – ruchową. W zajęcia wplatamy historie, odnajdujemy ukryte skarby, rozwiązujemy zagadki. Staramy się, aby zajęcia były atrakcyjne i ciekawe.